Dia d'Europa

La situació econòmica de la Unió Europea

Notícia sobre el Dia d'Europa a Lleida Televisió

Experts de Dret Internacional de l'Estat s'han reunit a la Universitat de Lleida aprofitant la celebració del Dia d'Europa per reflexionar sobre com la situació econòmica de la Unió Europea, des de la post pandèmia i la guerra de Rússia i Ucraïna, està afectant.

La Unió Europea és un actor global de primera magnitud, té relacions econòmiques amb la resta del món, i en particular, amb la resta de països d'Europa i també d'Estats Units i Xina. La invasió russa a Ucraïna ha fet tremolar les relacions comercials. Ucraïna és un dels principals exportadors a Europa, i concreament a Espanya. La guerra amb Rússia, juntament amb la sequera, ha afectat especialment a l'IPC del cereal a l'Estat Espanyol, que va arribar a màxims a l'inici de la guerra. La Unió Europea va servir de paraigua de l'Estat Espanyol en el moment de crisi econòmica del 2008 i ara ho està tornant a ser amb mesures com els Fons Next Generation, una de les diverses mesures d'impacte que s'estan duent a terme per sortir, poc a poc, d'aquesta situació tan complexa.

Més informació: Informatius Lleida Televisió, (minuts 8.08 - 9.56)